Kapitola 1. - Úvod
R600 je takpovediac ďaľej vyvinutý R400. Nakoľko mala ATi dlhoročné skúsenosti s unified shadermi sa ale voči R400 toho veľmi veľa zmenilo. 4 roky vyvíjal team ~ 300 inžinierov novej „AMD graphics products group“ tento čip, ktorý prevzal len to najlepšie z predchádzajúcich čipov R5x0 a Xenos, ktorý môžete nájsť v hernej konzole Xbox 360. Spolu s podporou nových technológií a viacerými inováciami vytvorila AMD čip, ktorý všetci tak očakávali. Interne nazývaný aj 2. generáciou unified shader architektúry.
(CrossFire zapojenie dvoch Radeon HD 2900XT poskytuje aritmetický výkon takmer 1TFlops/s)
Oficiálne bola nová séria grafických kariet „HD 2000“ predstavená v pondelok 14. mája 2007. Všetky karty série plne podporujú ako prvé u AMD/ATi, novú grafickú API od Microsoftu - Direct3D 10, určenú výhradne pre Windows Vista.
Po 3 rokoch tak vypadlo z názvu série „X“, ktoré bolo zavedené v roku 2004 sériou X800. „HD“ v názve znamená „high definition“, čiže vysoké rozlíšenie a má reprezentovať veľmi dobré multimediálne schopnosti grafických kariet ako aj schopnosti pracovať vo vysokom rozlíšení.
Predstavené boli 3 čipy v podobe 5 kariet pre segment desktop grafické karty. R600 (Radeon HD 2900 XT) a deriváty: RV630 (Radeon HD 2600XT/Pro), RV610 (Radeon HD 2400XT/Pro). Žiaľ len v prípade R600 – HD 2900 XT sa jednalo o „hard launch“. To znamená, že len karty založené na tomto high end čipe bolo možné v deň vydania zakúpiť a práve na tento čip sa pozrieme bližšie v tomto technickom článku.
(Radeon HD 2900XT)
(Radeon HD 2600XT)
(Radeon HD 2600Pro)
(Radeon HD 2400Pro)
Zvyšné čipy RV630/610 majú byť dostupné až o mesiac neskôr – v júni. Zatiaľ spadá na „výkonnostné testy“ týchto čipov embargo. Z technického hľadiska však už nie sú neznámou.
Vráťme sa teraz k R600. Článok je rozkuskovaný na viaceré časti, aby sa dalo vysvetlovaným javom lepšie porozumieť. Najprv sa pozrieme na tento čip zo všeobecného hľadiska, oboznámime sa s technickými parametrami. Potom sa pozrieme na referenčnú kartu, rozoberieme si postupne a podrobne na viacerých stránkach celý čip, ukážeme si benchmark výsledky a čerešničou na torte bude záver - porovnanie kvality obrazu. Hry môžu začať, poďme na to ...
Komentáre